JURY KONKURSU MIĘDZYNARODOWEGO

Sitora Alieva, dyrektor festiwalu, Rosja
Urodzona w Duszanbe (obecnie Tadżykistan). Karierę rozpoczęła jako aktorka — między siódmym a szesnastym rokiem życia zagrała w ponad dziesięciu filmach fabularnych i produkcjach telewizyjnych. W 1987 r. ukończyła Wszechrosyjski Państwowy Uniwersytet Kinematografii (VGIK) w Moskwie. W latach 1987-1991 pracowała jako kierownik literacki w studio filmowym „Tadjikfilm”.
Od 1991 r. mieszka i pracuje w Moskwie. W latach 1991-1993 r. kierownik literacki w Cinema Support Foundation (Moskwa). 1994-1996 r. recenzent w magazynie „Iskusstvo Kino”. 1999-2005 r. dyrektor i selekcjoner Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Soczi, MFF „Faces of Love”, Międzynarodowego Festiwalu dla Dzieci i Młodzieży „Kinotavrik”. Od 2005 r. dyrektor programowa Otwartego Rosyjskiego Festiwalu Filmowego „Kinotavr”, największego krajowego festiwalu filmowego w Rosji.
Jedyna kobieta z Rosji, która uczestniczyła w obradach jury ponad trzydziestu międzynarodowych festiwali filmowych, w tym Berlinale, Wenecja, Karlowe Wary, Mar del Plata, Warszawa, Saloniki, Monachium, Tallinn, Cottbus, Reykjavik, Kerala, Wiesbaden, El Gouna, Pingyao.
Gościnnie wykładała na rosyjskich, azjatyckich i europejskich uczelniach filmowych oraz na uniwersytetach w USA i Korei Południowej. Konsultantka festiwali filmowych.
Członek Europejskiej Akademii Filmowej.
Magda Kowalczyk, operator filmowy, Polska / Wlk. Brytania
Magda jest operatorem filmowym z wieloletnim doświadczeniem. Skończyła Państwową Wyższą Szkołę Filmową w Łodzi, kurs dokumentalny w Wajda Studio w roku 2005 oraz prestiżowe Budapest Cinematography Masterclasses. Współpracowała m.in. z Andreą Arnold, której film pt. „Krowa” miał światową premierę w Cannes 2021.
Tammy Tai, pisarka, producentka, Chiny.
Tammy Tai jest chińską pisarką, scenarzystką i producentką, obecnie mieszkającą w Zurychu i Monachium. Jest autorką dziewięciu powieści i kilku bestsellerów. Jej najważniejsze ksiązki to „One Night in Beijing” i „How to Be Single”.
Tai podjęła dalsze studia scenopisarskie i reżyserskie w Nowym Jorku oraz nakręciła wiele filmów krótkometrażowych. Scenariusz do „One Night in Beijing” został wybrany do sekcji nowych talentów na 68. Festiwalu w Cannes. W 2016 r. „Chinese Wife” został pokazany na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Pekinie. Napisała scenariusze do kilku filmów i seriali w Chinach, w tym „Single Queen” i „Abroad”. Czasami pojawia się w filmach innych filmowców jako aktorka.
W 2019 r. Tai pełniła rolę producenta wykonawczego filmu „Number One”, który otrzymał kilka międzynarodowych nagród.
Peter Rommel, producent, Niemcy
Po pracy nad nominowanymi do Oskara „Dziećmi natury” Fridrika Thór Fridrikssona (WFF 1994), Peter Rommel założył Rommel Film, gdzie współprodukował m.in. „Movie Days” (WFF 1996), „Sweety Barret” i „ Devil’s Island” (WFF 1997). Wśród wielu jego kolejnych, odnoszących sukcesy produkcji znajdują się filmy Andreasa Dresena „Night Shapes”, „Summer in Berlin”, „Cloud 9” (WFF 2008) i „Stopped on Track”. W 2013 r. adaptacja kontrowersyjnej powieści Charlotte Roche „Wetlands” miała premierę na festiwalu w Locarno i wzięła udział w Sundance Film Festival. W tym samym 2013 r. „Alphabet” Erwina Wagenhofera miał premierę na IDFA w Amsterdamie. Między 2016 a 2018 r. wyprodukował trzy filmy dokumentalne młodych niemieckich twórców. W 2019 r. premierę miało „But Beautiful”, druga kolaboracja z Wagenhoferem.
W 2017 r. Peter otrzymał nagrodę za całokształt na Max Ophüls Festival.
Igor Soukmanov, dyrektor festiwalu, krytyk filmowy, Białoruś
Białoruski krytyk filmowy i organizator festiwali. Absolwent renomowanego moskiewskiego Państwowego Uniwersytetu Kinematografii (VGIK). W latach 1999-2004 prowadził cotygodniowe programy o tematyce filmowej dla wielu stacji radiowych i telewizyjnych w Mińsku. Przez 11 lat (2010-2020) dyrektor programowy Międzynarodowego Festiwalu Filmowego „Listapad” w Mińsku, gdzie odpowiadał za oficjalną selekcję filmów fabularnych oraz był kuratorem retrospektyw i programów specjalnych. Ostatnio publikuje w rosyjskim magazynie „Iskusstvo Kino”.
JURY KONKURSU 1-2

Gabriele Brunnenmeyer, konsultantka scenariuszowa, Niemcy
Gabriele Brunnenmeyer jest specjalistką scenariuszową oraz konsultantką do spraw projektów i prezentacji. Zaczynała jako dziennikarka i krytyczka filmowa, a obecnie podejmuje się różnych wyzwań w obrębie branży filmowej. Prowadziła MEDIA Antenna Berlin-Brandenburg, była doradcą artystycznym Maia Workshops, pracowała też przy Connecting Cottbus, IDM Film Conference Incontri, a obecnie przy MDM’s Meet Your Neighbour w Lipsku.
Przez ostatnie 14 lat, Gabriele wyszukuje młode talenty w ramach German Funding Foundation Kuratorium Junger Deutscher Film. Obok indywidualnego konsultowania scenariuszy i ich prezentacji, doradzała przy programie scenariuszowym First Films First, Midpoint Feature Launch, Baltic Pitching Forum, FilmProSeriesEA, Interfilm Script Pitch, Cannes Court Métrage, Euro Connection Clermont-Ferrand, Berlinale Talents, Sarajevo Talents i innych.
Anna María Karlsdóttir, producentka, Islandia
Urodzona w 1962 r., w 1991 r. rozpoczęła pracę w branży filmowej, zostając Dyrektorem ds. międzynarodowych Islandzkiego Funduszu Filmowego, gdzie zajęła się promocją islandzkiej kinematografii na świecie. W latach 1994-1996 zasiadała w zarządzie Scandinavian Films. W 1997 r. dołączyła do wiodącego studia produkcyjnego Icelandic Film Corporation, jako szefowa produkcji i dystrybucji. Była założycielką i właścicielką firmy dystrybuującej Myndrettur ehf aka Græna ljósið. W latach 1998-2001 pracowała jako dyrektor Reykjavik Film Festival. Szefowa zarządu islandzkiej Akademii Filmu i Telewizji (2006-2007), członek zarządu Stowarzyszenia Producentów Filmów Islandzkich (2009-2015). W 2007 r. założyła własną firmę Ljósband efh. Obecnie konsultuje filmy dla Icelandic Film Centre i jest przedstawicielką Islandii w Eurimages.
Jay Jeon, dyrektor festiwalu, Korea Płd.
Urodzony w Seulu, studiował dziennikarstwo na Uniwersytecie Sung Kyun Kwan. Jego przygoda z filmem rozpoczęła się jeszcze na studiach, kiedy we wczesnych latach 80-tych zapoczątkował progresywny ruch filmowy East West Film Group. Następnie w 1988 r. założył kwartalnik „Film Language”, w którym był wydawcą i redaktorem naczelnym. Napisał również i przetłumaczył kilka książek o ludziach kina, m.in. o Eisensteinie. W latach 90-tych Jeon był producentem kilku istotnych filmów, w tym „Tale of One City, Two Cops” oraz dwóch uznanych filmów Lee Chang-donga — „Peppermint Candy” i „Oasis”, które osiągnęły sukcesy na międzynarodowych festiwalach. Był jednym z sześciu członków założycieli Busan International Film Festival (BIFF), a w 2005 r. otrzymał państwowy medal za zasługi dla międzynarodowej promocji koreańskiego kina. W latach 2011-2016 był dyrektorem programowym oraz zastępcą dyrektora BIFF oraz szefem Asian Film Market, a w latach 2018-2020 dyrektorem BIFF. Zakończył współpracę z BIFF w styczniu 2021.
JURY KONKURSU FILMÓW DOKUMENTALNYCH

Giedrė Žickytė, reżyserka / producentka, Litwa
Litewska reżyserka i producentka, urodzona w 1980 roku. Studiowała dziennikarstwo, reżyserię filmową i telewizyjną, a dyplom uzyskała w dziedzinie sztuk wizualnych na Akademii Sztuk Pięknych w Wilnie. Jej filmy dokumentalne były prezentowane i nagradzane na wielu międzynarodowych festiwalach. Współreżyserowany wraz z Maite Alberdi, „Yo no soy de aquí” (2016) był nominowany do Europejskiej Nagrody Filmowej, a „Meistras Ir Tatjana” (2014) zdobył kilka Litewskich Nagród Filmowych. Jej dokument „Jak wygraliśmy rewolucję” brał udział w Konkursie Dokumentalnym WFF 2012. „Skok” został Najlepszym Filmem Dokumentalnym na WFF 2020.
Filmografia:
2020 Lēciens / The Jump / Skok – WFF 2020
2016 Yo no soy de aquí / I'm Not from Here
2014 Meistras Ir Tatjana / Master and Tatyana
2011 Kaip mes žaideme revoliucija / How We Played the Revolution (Jak wygraliśmy rewolucję) – WFF 2012
2009 Baras (dok./doc)
2006 Europa (kr.m. dok./short doc)
2005 Gimę nekalti / Born Innocent (kr.m./short)
2004 Vaidmuo / Role (kr.m./short)
Nikolai Lavreniuk, producent, selekcjoner festiwalowy, Białoruś
Urodzony w 1989 r. w Mińsku. Jako kurator konkursu krajowego pracował przy mińskim Międzynarodowym Festiwalu Filmowym oraz w latach 2015-2020 koordynował białoruskie projekty w centrum “ART Corporation”, kiedy inicjatywy te były atakowane przez państwo. Producent filmu Vlady Senkovej „II”, który miał swoją premierę na WFF 2019, gdzie otrzymał wyróżnienie w ramach Free Spirit Competition. Producent filmu dokumentalnego o białoruskich protestach „Courage”, Aliakseia Paluyana, który miał swoja premierę na Berlinale 2021.
Ron Mann, reżyser, producent, Kanada
Kanadyjski filmowiec i producent Ron Mann znany jest ze swojego ponadgatunkowego podejścia do kina dokumentalnego, które pozwala mu wizjonersko i z zapałem zgłębiać sztukę oraz kulturę popularną. Od jazzu („Imagine the Sound”, 1981), przez słowo mówione („Poetry in Motion”, 1982), komiks („Comic Book Confidential”, 1988), taniec („Twist”, 1992), marihuanę („Grass”, 1999), samochody („Tales of the Rat Fink”, 2006), grzyby („Know Your Mushrooms”, WFF 2009), kino niezależne („Altman”, 2015), aż po gitary („Carmine Street Guitars”, WFF 2018), filmy Manna przywołują ducha jego tematów w aktualny i rezonujący sposób.
JURY KONKURSU WOLNY DUCH

Osnat Bukofzer, przedstawicielka funduszu filmowego, Izrael
Osnat Bukofzer od czterdziestu lat pracuje w branży filmowej. Zajmuje się m.in nabywaniem praw, dystrybucją filmów izraelskich oraz międzynarodowych, edycją scenariuszy i projektami rozwojowymi. Jest również członkinią Izraelskiej Rady Filmowej przy Ministerstwie Kultury i Sportu. W ostatnich latach Osnat jest dyrektorem ds. międzynarodowych i koprodukcji The Israel Project w Rabinovich Foundation, największym izraelskim funduszu filmowym.
Marta Lewandowska, producent, Polska
Marta jest absolwentką łódzkiej Filmówki oraz warszawskiej Szkoły Wajdy. Rozpoczęła pracę w branży filmowej w roku 2008. Jak dotąd wyprodukowała kilkanaście filmów krótkometrażowych oraz sześć fabuł.
W roku 2019 założyła nową firmę Friends With Benefits Studio, której celem jest produkcja i koprodukcja wartościowych artystycznie filmów dla międzynarodowej publiczności. Marta należy do ACE Producers, EAVE oraz Europejskiej Akademii Filmowej.
Wybrana filmografia
2022 Fucking Bornholm, dir. Anna Kazejak / in post-production
2022 Roving Woman, dir. Michał Chmielewski, Polish-US co-production/ in post-production
2020 Erotica 2022, dir. Kasia Adamik, Olga Chajdas, Anna Jadowska, Anna Kazejak, Jagoda Szelc / made for Netflix
2019 Dolce Fine Giornata, dir. Jacek Borcuch / Sundance Film Festival — Best Actress Award for Krystyna Janda
2016 Tales of Mexico, dir. C. Carrea, C. Bolado, D. Gimenez Cacho, N. Beristain, E. Contreras, I. Avila Duenas, A. Valle, A. Pineda Uolla / Mexican-Polish co-production
2016 The Saint, dir. Andrius Blazevicius / Lithuanian-Polish co-production, awarded 6 Silver Cranes including Best Film, shown at WFF 2016 in Competition 1-2
2016 Baba Vanga, 76 min, dir. by Aleksandra Niemczyk / Polish-Bosnian-Norwegian co-production
Chiara Toffolo, producentka, Włochy
Urodzona w 1992 r., w 2015 r. ukończyła studia filmoznawcze w mieście Gorizia oraz produkcję filmową w Scuola Civica di Cinema Luchino Visconti w Mediolanie. W 2016 r. rozpoczęła pracę asystentki ds. castingu w słoweńskiej firmie Nova Film. Następnie, jako asystentka ds. produkcji, rozpoczęła współpracę z reżyserem Cristianem Natoli, z którym w 2017 r. założyli Tesla Production.
Była producentką serii trzech filmów krótkometrażowych do krajowej kampanii #CoopTime Stories oraz telewizyjnego dokumentu „La Fiaba Perduta”, dla stacji Rai3. Pracowała przy filmach dokumentalnych „The Jungle” i „Coastal Promenade” z chorwacką firmą 4Film.
Filmografia / Filmography:
2021 THE JUNGLE (doc), dir. Cristian Natoli
2019 LA FIABA PERDUTA (THE LOST FAIRYTALE) (doc), dir. Cristian Natoli & Giulio Gattuso
2019 COASTAL PROMENADE (doc), dir. Silvio Mirošničenko
JURY KONKURSU FILMÓW KRÓTKOMETRAŻOWYCH

Aline Magrez, reżyserka / scenarzystka, Belgia
Urodzona w Brukseli w 1990 r. Po zanurzeniu się w świat instalacji video w szkole ERG w Brukseli oraz po studiach filozoficznych, rozpoczęła naukę reżyserii na INSAS (Belgia). Tworzy zarówno filmy fabularne, jak i dokumentalne.
Filmy Aline to pełne wrażliwości podróże w głąb jednostkowych doświadczeń i wrażeń. Po „No'I”, krótkim metrażu nagrodzonym m.in. na Internationale Kurzfilmtage Winterthur, „Parallaxe”, pokazywanym na całym świecie oraz „Brick and Mortar”, który otrzymał nagrodę za najlepszą muzykę na Festiwalu Filmowym w Szczecinie, Aline napisała i wyreżyserowała krótkometrażowy film „Ligie”, który zdobył m.in. nagrodę Short Grand Prix na WFF 2020. Obecnie przygotowuje dokument „Queerying Nature” oraz pierwszy pełny metraż „The Idyll”.
Yelyzaveta Pysmak, reżyserka, Ukraina / Polska
Urodzona w 1997 w ciemnych lasach Czernihowa na Ukrainie. Autorka filmów animowanych, absolwentka PWSFTviT w Łodzi, czarownica klasy B, a jak ma dobry dzień to klasy A. Przed zostaniem czarownicą była wiedźmą, ale w 2021 roku postanowiła zerwać współpracę z mrokiem i rozpadem. Może powiedzieć Ci jaki kolor i smak ma twoje imię, jeżeli ją spytasz, a także nawieść klątwę, przez którą zaczynasz śpiewać głupie piosenki na poważnych zebraniach. Stanowczo zbyt długo patrzy na kaczki w parkach. Jest słynna ze swojej grubej dupy, a mianowicie filmu „Ja i Moja Gruba Dupa” (2020), który dostał Drugą Nagrodę w konkursie Cinéfondation w Cannes oraz Nagrodę Publiczności na WFF.
Lana Vlady, reżyserka, aktorka, Rosja / Włochy
Urodzona w 1987 r., w Sankt Petersburgu. W młodym wieku przeprowadziła się z rodziną do Włoch. Po ukończeniu studiów aktorskich w szkole Gisella Burinato w Rzymie, przeniosła się do Londynu, żeby uczyć się reżyserii i aktorstwa w Tom Radcliffe’s Studio. Od 2015 r. pracuje jako aktorka we Włoszech i za granicą. Jako reżyserka zadebiutowała w 2018 r. którkim metrażem „La Lepre”, a jej drugim filmem był „Riccardo That Bounced on to the Stars” (2019). Obydwa zdobyły wiele nagród na międzynarodowych festiwalach filmowych. „Sulphur”, który był pierwszym filmem Lany po rosyjsku, zdobył m.in. Grand Prix i nagrodę krytyków na festiwalu Kinotavr w Sochi oraz Specjalną Nagrodę Jury na WFF 2020. Obecnie przygotowuje swój pełnometrażowy debiut.
FIPRESCI JURY

Irena Kaciałowicz, Białoruś
Białoruska krytyczka, antropolożka kultury i dziennikarka. Członkiki FIPRESCI. Pracuje dla Belsat TV.
Jan Storø, Norwegia
Jan Storø jest krytykiem filmowym dla „Khrono” — dziennika będącego własnością dziewięciu norweskich uniwersytetów, który podejmuje tematy szkolnictwa wyższego i badań naukowych. Poza tym pisze dla magazynów filmowych „Cinema” oraz „Z”.
Jest również profesorem nauk społecznych na uniwersytecie w Oslo i autorem siedmiu książek.
Jego główne zainteresowania oscylują wokół kina arthouse'owego oraz filmów spoza głównego nurtu w USA i Europie, w szczególności z krajów Południa.
Dr Ladislav Volko, Słowacja
Dziennikarz filmowy, socjolog, były dyplomata oraz nauczyciel uniwersytecki. Autor wielu artykułów i książek dotyczących kina, socjologii, kultury, literatury i mediów. Wśród jego prac znajdują się na przykład „Problemy krytyki filmowej” (1979), „Największe osobowości kina” (1986), „Kultura publiczności kinowej na Słowacji” (1986), „Socjologiczny aspekt kultury mediów” (2015). Mieszka w Bratysławie.
YOUNG FIPRESCI JURY

Teodora Leu, Rumunia
Teodora Leu jest obecnie w trakcie studiów magisterskich na wydziale filmoznawstwa na UNATC w Bukareszcie, wcześniej ukończyła reżyserię filmową; ukończyła również studia II stopnia z historii sztuki. Jako krytyk jest redaktorem koordynującym magazyn kinowy UNATC, „Film Menu” i współpracuje z innymi rumuńskimi wydawnictwami filmowymi. Jej główne pasje to teledyski i post-punkowe zespoły irlandzkie.
Anna Sołowiej, Polska
Studentka II roku Wiedzy o teatrze na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Jurorka Giornate degli Autori na tegorocznym MFF w Wenecji – reprezentantka Kina Nowe Horyzonty w programie 27 Times Cinema. Ambasadorka Lux Audience Award. Absolwentka programu Young Film Programmers organizowanego pod auspicjami Barbican Centre w Londynie.
Maria Tokmasheva, Rosja
Maria Tokmasheva jest rosyjską dziennikarką filmową pracującą dla jednego z najpopularniejszych ogólnorosyjskich serwisów filmowych Kino-Teatr.Ru. Wcześniej pracowała w rosyjskich agencjach informacyjnych TASS i RIA oraz portalach branżowych — Kinopoisk, Proficinema, БK. Pisze również o serialach internetowych dla serwisu Digital Reporter https://digitalreporter.ru/ oraz współtworzy pierwszy rosyjski festiwal seriali internetowych Realist Web Fes. Tworzy jego program, układa harmonogram festiwalu i komunikuje się z rosyjską społecznością twórców seriali internetowych. Maria jest także częścią zespołu rosyjskiej platformy „Chill”, jako kierowniczka ds. dystrybucji rosyjskich treści oraz redaktorka.
Nikola Jović, Serbia
Nikola Jović (ur. 1995) jest studentem, krytykiem filmowym i niezależnym montażystą wideo z Serbii. Jest także jednym z założycieli koła filmoznawczego na Wydziale Filozoficznym w Nowym Sadzie, którego celem jest badanie relacji filmu z różnymi dyscyplinami humanistyki za pomocą interdyscyplinarnych środków analizy. Jako krytyk filmowy jest pełnoetatowym współpracownikiem magazynu internetowego „Autostoperski vodič koz fantastiku” i przez lata publikował w takich magazynach jak „Oblakoder” i „Kultiviši se”. Poza tym pracował nad niezależnym horrorem „Pandemonium” (2017), a jego opowiadania i artykuły filozoficzne były publikowane w różnych pismach.
Anton Kaliaha, Białoruś
Anton Kaliaha, 26 lat, urodzony w Pińsku w Białorusi. Absolwent Wydziału Dziennikarstwa Białoruskiego Uniwersytetu Państwowego. Karierę rozpoczął jako dziennikarz i krytyk filmowy w 2015 roku. Jest blogerem i freelancerem. Aktywnie współpracował z największymi białoruskimi mediami — jak Onliner i tut.by (obecnie zamknięte). Jako niezależny pisarz, publikował teksty dla strony internetowej najstarszego europejskiego magazynu filmowego „Cinema Art”. Od 2021 roku pracuje jako montażysta przy specjalnych i kreatywnych projektach w Onliner, a także współpracuje z Northern Lights Nordic-Baltic Film Festival. Obszary zainteresowań krytyki filmowej: improwizacja filmowa, kino mobilne, amerykańskie kino niezależne.
Amar Komić, Bośnia i Hercegowina
Amar Komić (ur. 1998) urodził się i wychował w małej miejscowości Bosanska Krupa. Po ukończeniu szkoły podstawowej i liceum w Bosanskiej Krupie zapisał się do Akademii Sztuk Performatywnych w Sarajewie na wydział reżyserii filmowej, teatralnej i telewizyjnej. Jego licealny film krótkometrażowy „For a Mark More” (2015) został pokazany na 21. Festiwalu Filmowym w Sarajewie w ramach programu TeenAction. Podczas studiów wyreżyserował kilka filmów krótkometrażowych i sztuk teatralnych. Jego krótkometrażowy film eksperymentalny „Self-Reflection” został pokazany na 23. Festiwalu Filmowym w Sarajewie w ramach programu BH Film oraz na 2. Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Bottrop w Niemczech. Pracuje jako krytyk filmowy dla portalu „Filmofil” i uczestniczył w warsztatach dla młodych krytyków filmowych na 34. Festiwalu Filmowym w Czarnogórze. Obecnie pracuje nad swoim filmem dyplomowym „Where Do Lost Cats Go?”
JURY EKUMENICZNE

Ewa Przyjazna, Polska
Absolwentka filmoznawstwa na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Studiowała też na Wydziale Organizacji Sztuki Filmowej w Łódzkiej Szkole Filmowej, jednej z najstarszych uczelni filmowych na świecie. Obecnie mieszka we Wrocławiu, gdzie pracuje jako dyrektor artystyczny Międzynarodowego Festiwalu Filmowego „Maksymiliany”.
Dr Anita Uzulniece, Łotwa
Studiowała filologię niemiecką na Uniwersytecie Łotewskim oraz filmoznawstwo w Instytucie Filmowym w Moskwie (VGIK). Współautorka książek „Marija Leiko”, „Zudušos kinoteātrus meklējot„ („Szukając utraconych kin”) oraz „Historii filmu na Łotwie”. Autorka ksiązki „Mans kino (un) laiks” („Mój film (i) czas”). Wykłada historię filmu w szkole RISEBA. Jako krytyk filmowy pisze o kinematografii, publikuje recenzje i relacje z festiwali. Organizuje ryskie forum filmowe „And the Word Became Film”, w tym debaty o filmie i teologii. Członkini FIPRESCI i INTERFILM. Kilkukrotnie uczestniczyła w obradach jury FIPRESCI oraz INTERFILM, jak również jury ekumenicznego w Berlinie, Cottbus, Karlowych Warach, Locarno, Cannes i Montrealu.
Vladyslav Robskyi, Ukraina / Polska
Wiceprezes organizacji „Faced to Culture”. Od 2020 r. ekspert Ukraińskiej Fundacji Kultury. Doradca artystyczny, członek jury międzynarodowych festiwali filmowych IFF Fresco, IFF Terni, IFF „Maksymiliany”, „Window to Europe”. Dyrektor programowy kijowskiego Międzynarodowego Festiwalu Filmów Ortodoksyjnych „Pokrov” w latach 2013-2019. Od 2012 r. autor i reżyser projektów dokumentalnych i reality show. Zwycięzca i uczestnik wielu międzynarodowych festiwali filmowych. Ukończył kursy scenopisarstwa i reżyserii w szkole filmowej Andrzeja Wajdy. Absolwent Uniwersytetu Teatru, Kina i Telewizji w Kijowie. Uczestnik wielu kursów scenopisarskich, rezydencji i warsztatów.
JURY NETPAC

Andriy Khalpakhchi, dyrektor festiwalu, Ukraina
Wieloletni dyrektor kijowskiego Międzynarodowego Festiwalu Filmowego. Urodzony w 1950 r., jest doktorem nauk technicznych (specjalizacja: budowa mostów), jednak od 1989 r. z oddaniem realizuje się w pracy związanej z filmem, w tym zwłaszcza z promocją ukraińskiego kina. Był członkiem jury wielu międzynarodowych festiwali filmowych (Berlin, Moskwa, Łagów, Oberhausen, Soczi, Bratysława, Chanty-Mansyjsk, Ischia, Karlowe Wary, Lecce).
Członek Europejskiej Akademii Filmowej, jak również Ukraińskiej Akademii Filmowej. Kawaler francuskiego Orderu des Arts et des Lettres, otrzymał ponadto węgierski Złoty Krzyż, włoski Order Republiki i ukraiński Order Za Zasługi. Autor wielu artykułów o kinie.
Murong WANG, scenarzystka, reżyserka, producentka, Chiny / Belgia
Przygoda z filmem Murong zaczęła się, kiedy w wieku 16 lat wzięła udział w warsztatach z produkcji filmowej. Zetknięcie się z pisaniem, reżyserowaniem i grą sprawiło, że zakochała się w każdym aspekcie procesu tworzenia filmów. Swój pierwszy scenariusz, „The Book of Immortality”, sprzedała w 2015 r. Film wszedł na ekrany w 2016 r., z Murong w roli asystentki reżysera.
Murong jest absolwentką uniwersytetu w Fudan (literatura chińska), Shanghajskiej Akademii Teatralnej (scenopisarstwo i reżyseria) oraz Birmingham City University (dystrybucja filmowa i marketing).
Film „Heteromorpha Centipede” (2019), przy którym pracowała jako asystent reżysera i dyrektor artystyczny, trafił na platformę Tencent i miał ponad 35 milionów wyświetleń, co sprawiło, że stał się numerem 1 w Chinach.
Krótkometrażowy “The Sound of Time” był wyświetlany w ramach Cannes Short Film Corner w 2021.
Murong jest dyrektorem wykonawczym w Cineo Media, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmów z siedzibą w Belgii, https://www.cineomedia.be/about-us.
Miroljub Vučković, dyrektor instytutu filmowego, dyrektor festiwalu, Serbia
W 1978 r. rozpoczął pracę dla Jugosłowiańskiego Instytutu Filmowego, a od 1979 r. zaangażowany był w wiele międzynarodowych projektów, w tym m.in. „Retrospektywa filmów jugosłowiańskich” w Centrum Pompidou w Paryżu, „Jugosłowiańska Nowa Fala” w Cinematheque Royale w Brukseli, „Jugosłowiański film niemy” na Giornate del cinema muto w Pordenone.
1995-2005 dyrektor Jugosłowiańskiego/Serbskiego Instytutu Filmowego (Institut za Film), 2007-2013 p.o. dyrektora Film Center Serbia, a w latach 2013-2020 kierownik działu międzynarodowego i promocji, od roku 2020 konsultant ds. Międzynarodowych. W latach 1997-2010 dyrektor programowy Belgradzkiego Międzynarodowego Festiwalu Filmowego.
Popularyzator zagranicznego kina w Jugosławii. Krytyk filmowy i autor telewizyjnego programu „Cinema Art” (1995-1998). Autor i producent wywiadów telewizyjnych - portretów osób takich jak Nagisa Oshima, Peter Greenaway, Chantal Akerman, Daniel Toscan du Plantier, Harvey Keitel, Simon Perry, Atom Egoyan, Sergei Bodrov, Tsai Ming-liang, Paul Morrissay, Hou Hsiao-hsien.
Doradca programowy międzynarodowych festiwali filmowych — Busan, Thessaloniki, Rotterdam, Pingyao, Toronto, Giornate degli Autori w Wenecji, Karlowe Vary, Huesca. Pomysłodawca i organizator wielu programów filmowych. Członek jury na festiwalach w Berlinie, Chicago, Busan, Karlowych Warach, Salonikach, Aleksandrii, Cluj, Bukareszcie, Kijowie, Wrocławiu, San Sebastian, Huesce, Moskwie, Adanie, Tallinie, Batumi.
Członek Europejskiej Akademii Filmowej.
*