6. Warszawski Tydzień FIlmowy - 1990
5-15.10.1990
liczba widzów: brak danych
kina: Skarpa, Relax, Atlantic i Bajka
Zwycięzca Plebiscytu Publiczności: DEAD POETS SOCIETY / STOWARZYSZENIE UMARŁYCH POETÓW, reż. Peter Weir, USA
Początek nowej ery – również w branży filmowej. Na polski rynek wchodzą amerykańscy dystrybutorzy – najpierw Warner Bros. (którego reprezentuje ITI), wkrótce potem Columbia, Fox i Disney (Syrena), oraz U.I.P. (Europol).
Organizatorem festiwalu zostaje firma o nazwie Warszawski Tydzień Filmowy; pierwsze galowe otwarcie festiwalu w kinie Skarpa filmem ROSELYNE ET LES LIONS / ROSELYNE I LWY Jean-Jacques'a Beneixa; wielki przegląd filmów francuskich - przygotowany przez mieszkającą na stałe w Paryżu panią Joannę Orzechowską-Bel; początek współpracy festiwalu z francuskim Ministerstwem Spraw Zagranicznych; przyjeżdżają francuscy agenci i dystrybutorzy; początek bliskiej współpracy z British Council – pani Iwona Łukijaniuk (Films Officer) staje się jednym z głównych partnerów Festiwalu; początek sponsoringu British Airways i współpracy z Gazetą Wyborczą;
Po raz pierwszy przed pokazami wyświetlamy reklamówkę British Airways z muzyką z "Lakme" Delibesa, która podoba się do tego stopnia, że kilka osób głosuje na nią w plebiscycie publiczności na najlepszy film.
Wśród gości Marion Häensel ("Il Maestro"), Thaddeus O'Sullivan ("December Bride"), i Zelimir Zilnik ("Tak hartowała się stal").
W programie dwa polskie debiuty fabularne: POGRZEB KARTOFLA Jana Jakuba Kolskiego i SESZELE Bogusława Lindy.